Az AB Marketingnél számos szemet gyönyörködtető egyedi fejlesztésű weboldallal nyertük már el ügyfeleink tetszését. Azonban emellett a minőségi, azonban hosszas, aprólékos munkát és komoly költségeket igénylő szolgáltatás mellett cégünk tud megbízható „dobozos” alternatívával is szolgálni: a szintén általunk fejlesztett NETRO rendszer bérelhető, sablonra épített weboldalaival. Ezen termékünket szívből ajánljuk minden olyan ügyfelünknek, akik nem akarnak komoly összegeket befektetni egy egyedi weboldal elkészítésére, vagy az általuk bemutatni kívánt tartalom egyszerűen nem is indokol egy bonyolult és időigényes fejlesztést.
Mi az a NETRO? Megfelel vállalkozásunk céljaira? Miért válasszuk ezt az olcsóbb, alternatív megoldást egy professzionális egyedi fejlesztés helyett? Vagy éppen, miért fizessünk egy végletekig testreszabott egyedi weboldalért, ha ez is egy opció? Cikkünkben ezekre a kérdésekre igyekszünk választ adni.
Egy új weboldal létrehozásakor egyik első és legfontosabb döntésünk az, hogy teljesen egyedi fejlesztést szeretnénk, vagy a fejlesztőnkkel valamilyen már meglévő sablonra, vagy builder segítségével akarjuk felépíttetni saját oldalunkat.
Az egyedi webfejlesztés mibenléte talán magától értetődő – a fejlesztő weboldalunkat gyakorlatilag a nulláról, „kézzel” építi fel, elhelyezve a tartalmat, kialakítva az elrendezést és kinézetet, valamint az oldal működéséhez szükséges funkciókat, dinamikus tartalmak lekérését, stb., saját kóddal fejleszti. Ez komoly időt és munkát vesz igénybe, amely hosszabb várakozáshoz és nagyobb költségekhez vezet a megrendelő oldalán.
Azért, hogy ezt az időigényes, a fejlesztő számára komoly, számunkra pedig költséges munkát megkönnyebbíthessük, számos eszköz áll rendelkezésünkre.
Ezek közé tartoznak az ú.n. builderek, például az Oxygen, az Elementor, a Spectra vagy a WordPress saját Block editorja (korábbi nevén Gutenberg). Ezek könnyen kezelhető grafikai felületeket biztosítanak a fejlesztőnek, előre elkészített, lényegében építőkockaként beszúrható elemekkel – mint egy folyton futó diavetítés (slider), vagy egy rács legújabb blogbejegyzéseinkkel (post grid) – így jelentősen lerövidítve a fejlesztés idejét és a hozzá szükséges szakértelmet.
Ezeknél, a tervezést és kivitelezést méginkább megkönnyítő, azonban emellett komolyabb megkötésekkel járó opció, ha weboldalunkat valamilyen meglévő sablonra építjük fel. Ezek előre elkészített kereteket adnak fejlesztőinknek, azonban amíg egy builder bizonyos elemeket nyújt kezünkbe, egy sablonra épített weboldalnál jóformán a teljes struktúra és kinézet készen vár minket, amelybe „csak be kell szúrnunk” saját tartalmunkat.
Természetesen ez a gyakorlatban ritkán ilyen egyszerű. Gyakran megesik, hogy a sablon struktúráját módosítani kell, mert a tartalmunk egyszerűen nem fér bele esztétikusan az elrendezésbe, hibákat kell javítani, valamint az ügyfelek bármikor kérhetnek egy-két extra apróságot, amit a „dobozos megoldás” alapból nem tud. Ilyenkor természetesen készek vagyunk „belenyúlni” a kódba és ezekkel a módosításokkal megtoldani a rendelkezésünkre álló alapot.
Egy sablonnal készített weboldal elkerülhetetlenül veszíteni fog egyediségéből – biztosak lehetünk benne, hogy az általunk választott kinézetet már más is használta. Mindennek ellenére egy jó sablon nagyon hasznos eszköz lehet, komoly időt és pénzeket fog spórolni már az is, ha a fejlesztő csak bizonyos szekciókat átmásolhat és testreszabhat belőle, és így azokat nem kézzel kell építenie.
NETRO bérelhető weboldalrendszerünket szívesen ajánljuk azoknak az ügyfeleinknek, akik úgy érzik, hogy egy egyedi weboldal túllép az igényeiken. Ez egy saját fejlesztésű, ABMG által készített sablont használó rendszer, amelyben egyszerű, prezentációs jellegű weboldalakat tudunk készíteni, az egyedi fejlesztéseknél jóval gyorsabban és messze alacsonyabb árakon. Egy alap weboldal fenntartását magánszemélyek és egyesületek számára évi 19.900 Ft + ÁFA, egyéni vállalkozók és cégek számára évi 49.900 Ft + ÁFA díjon vállaljuk – ezzel szemben egy egyedi weboldal elkészítése és első éves fenntartása mindenképpen többszázezres árkategóriában lesz. Az oldalakat az adatok birtokában nagyon gyorsan el tudjuk készíteni, minimális grafikai tervezéssel, szükség esetén akár 24 órán belül azután, hogy az összes feltölteni kívánt anyagot megkaptuk. Ezzel szemben egy egyedi weboldal általában legalább 1-2 hónapot igényel.
A rendszer alapjául a stabil és megbízható, a világ weboldalainak jelenleg 43%-át kiszolgáló WordPress szolgál, szerkezetét pedig az ehhez járó blokkszerkesztő segítségével állítottuk össze.
Egy alap, dobozos NETRO weboldal 6 szekcióból áll…
Rövid bemutatkozás a lap tetején, amely a következőket tartalmazza:
Hosszabb, jobban kibontott bemutatkozószöveg a vállalkozásunkról. Tartalmaz:
Egy ikonokkal díszített, rövid szekció, amely fő értékeinket és elveinket hivatott kiemelni. (Néhányan bizalmi sávként emlegetik ezt a részt.) Tartalmaz:
Az általunk kínált főbb termékcsoportok, munkák, szolgáltatások leírása. Tartalmazza a következőket:
Vállalkozásunk munkáját valós fotókkal és egyéb információkkal bemutatni hivatott szekció. Tartalmaz:
Az oldalt lezáró szekció, amely elérhetőségeinket és szükséges adatainkat jeleníti meg. Tartalmazza a következőket:
Az oldal ezentúl tartalmaz egy navigációt szolgáló fejlécet és láblécet, a lábléc fölött közösségi média linkeket, valamint egy címke-sávot, ahol település és helyneveket jeleníthetünk meg főbb tevékenységi köreinkkel – ez nagyban hozzájárul, hogy a releváns keresések alapján a böngészők könnyen megtalálják oldalunkat.
A szekciók alapvető kinézete és struktúrája állandó, azonban sablonunk biztosít számos testreszabási lehetőséget ügyfeleinknek. A weboldal színeit az arculathoz megfelelően igazítjuk, szekciók szükség esetén kikapcsolhatóak, valamint, bár természetesen az oldal adatait létrehozáskor feltöltjük, a tartalom kezelése nagyon könnyű és biztonságos, így ügyfeleink, a mi közreműködésünk nélkül, maguk is módosíthatják a szöveget, törölhetnek le vagy rakhatnak fel új képeket anélkül, hogy megzavarnák az oldal alapvető működését.
Emellett fontos hozzátennünk, a szekciók szerkezete megkötött, de tartalmuk nem az. Bár javasoljuk az általunk adott vázlat követését, ez nem kötelező – példának okáért a referenciák szekciójában sok ügyfelünk nem partnercégeket, hanem rövid szlogeneket tüntet fel.
Amint a jelentős ár- és időbeli különbség is jelzi, mielőtt belevágunk a projektbe, mindenképp gondolkozzunk el, vajon a bérelhető weboldal, vagy az egyedi fejlesztés felel meg jobban igényeinknek.
Figyelem! Az alacsony ár nem azt jelenti, hogy a minőség silány. (És fordítva is igaz ez a netes piacon, hogy sajnos sokszor a magas árhoz sem társul egyértelműen magas minőség.)
A NETRO keretében épült oldalak szolidak, biztonságosak, gyorsan futnak, kompaktak, azonban egyszerűek és rövid tartalmúak. Ezeket kimondottan olyan ügyfeleinknek ajánljuk, akik egyelőre nem látják okát, hogy komoly erőfeszítést vigyenek az internetes megjelenésükbe, viszont fenn akarnak tartani egy korrekt, minimális online jelenlétet. Ha vállalkozásunk frissen indult, és csak egy rövid bemutatkozással akarjuk fogadni az érdeklődőket, ha szolgáltatásaink rövid leírásán kívül nincs is sok más mutatni kívánt tartalom – vagyis egy rövid, velős bemutatkozóval olyasfajta „digitális névjegykártyával” akarjuk jelezni az interneten létezésünket a lehetséges vásárlók felé – a bérelhető weboldal tökéletesen megfelel igényeinknek, és mára az AB Marketing több tucat ügyfele elégedetten használja erre a célra a rendszert.
Emellett, ha jelenleg online jelenlétünk csak minimális, vagy egyáltalán nincs, egy egyszerű, bérelhető weboldal is hatalmas lépés lehet – a böngészőkben megtalálhatnak minket organikusan, az érdeklődőket gyorsan egy professzionális felületre tudjuk irányítani, valamint mutathatunk oldalunkra online hirdetésekkel, például Google Ads kampányokkal.
Ügyfelünk, a Kiss BVM Kft. villanyszereléssel, csavar- és szerszám, valamint villamossági anyag kereskedelemmel foglalkozik. Üzletük számára azonban nem tartottak igényt webshopra, vagy komplex, egyedi fejlesztésekre. Oldaluk tökéletesen megfelel arra, hogy röviden és egyértelműen bemutassa vállalkozásukat és működését, valamint megjelenítse legfőbb elérhetőségeiket. Az érdeklődők a feltüntetett adatok alapján könnyen elérhetik munkatársaikat, az oldalról kereshetik őket e-mailen és telefonon, de a termékek bemutatására és értékesítésére az üzletben kerül sor.
A Janzsó Építő Kft. az építőiparban, kimondottan vasbetonszerelésben dolgozik, és mivel a vállalkozás területén sok múlik a személyes egyeztetésen és a valós referenciamunkákon, weboldala is ezt tükrözi. A látogatóknak egy rövid betekintőt kívántunk adni a szolgáltatások leírásával és néhány referenciaképpel a munkafolyamatról, miközben ügyfelünknek egy hirdethető, könnyen elérhető felületet adtunk.
Természetesen bérelhető weboldalak készítésekor is igyekszünk figyelembe venni klienseink egyéni kéréseit, és, amennyiben az alapstruktúra valamilyen igénynek nem felel meg, bizonyos kereteken belül és a megfelelő díjon tudunk felülírásokat, módosításokat azaz kiegészítő fejlesztéseket végezni.
A dombifuto.hu oldalon ügyfelünk utánfutókat, valamint munkagépeket és szerszámokat kínál bérbeadásra. Mivel fontos volt, hogy látható legyen a bérbeadható eszközök aktuális listája, ezeket két szekcióban megjelenítettük, egyéni részleteik pedig kattintásra, felugró ablakokban megtekinthetőek.
Eközben a marketingugynoksegsopron.hu-n azt a kérést kaptuk, hogy jelenítsük meg kiemelten a szolgáltatásokat, valamint hozzunk létre egy ehhez hasonló struktúrájú, gyakori kérdések-szekciót. Emellett különleges figyelmet kívántunk szentelni a valódi referenciaképeknek, amely munkaterületünkön, a digitális termékeknél kiemelten fontos. Így, még a kezdőoldalon megjelenítettük a gyakori kérdéseket, a szolgáltatásokat egy külön aloldalra helyeztük át, a referenciáknak pedig szintén saját aloldalon, egy, a szokásosnál bonyolultabb felépítésű, kategóriák szerint böngészhető galériában találtunk helyet. Ez a módosítás alapozta meg a NETRO profi sablont, mely évi 99.900 ft + ÁFA-tól érhető el a versenyszféra szereplői számára.
Fontos kiemelnünk, amint az a fenti példákból is játszik, tudunk rugalmasságot tanusítani, és igyekszünk eleget tenni ügyfeleink kérésének. A bérelhető weboldal azonban egy szerkezetében és erőforrásaiban is némileg korlátozott felület, és a megoldásokat is ehhez kell idomítanunk – megjeleníthetünk termékeket és árakat, de nem fogunk webshop funkciókat bekötni. Esetenként meg tudjuk toldani a tartalmat szerkezetileg könnyen beépíthető elemek hozzáadásával, azonban az ennél komolyabb megoldások már egyedi fejlesztésű oldalt igényelnek.
Egy egyedi weboldal dolga, hogy többet nyújtson az alapvető elvárásoknál. Akkor vágjunk bele egyedi fejlesztésbe, ha weboldalunkkal nem csak prezentálni akarunk, hanem elkápráztatni, ha úgy gondoljuk, megéri pénzt ölni abba, hogy cégünk a lehető legjobb arcát mutassuk az interneten, vagy valamilyen extra funkcióra van szükségünk az oldalon. (A „hűha faktort” és a presztízzsel kapcsolatos dolgokat itt van alkalmunk átélni.)
Az egyedi weboldalakat A-tól Z-ig mi építjük fel, megtervezzük kinézetük és látványtervet rajzolunk, szükség esetén a szöveg megírásában is segítünk, egyedi struktúrát építünk és abba tetszés szerint hívjuk meg a dinamikus tartalmakat, készítjük el a funkciókat. Ez jóval több testreszabási lehetőséget jelent a NETRO-ban rendelkezésre állónál, az arculat kialakítása nem csak a tartalom egyszerű átszínezését jelenti, a kinézetet teljesen ügyfeleink igényeihez tudjuk igazítani.
Például egyik ügyfelünk, az Extend Safety Kft. kérte, hogy weboldala legyen kimondottan mozgékony és eleven, így a szokottnál több animációt használtunk rajta, több mozgó díszítőelemet helyeztünk el mind a fő, mind az aloldalakon, amelyek több helyen reagálnak az egér mozgására. Természetesen bérelhető weboldalainkon is vannak belépőanimációk, amelyek megragadják a látogató figyelmét, de közel sem ilyen számban vagy ilyen testreszabhatósággal.
Az egyéni szekciókat pontosan olyanra tervezzük, hogy tökéletesen illesszkedjenek az adott tartalomhoz, nem általánosan megfelelő univerzális blokkokba helyettesítjük csak be a szöveget és a képeket. Az, hogy pontosan tudjuk hány mondat, hány bekezdés szerepel a szövegben, hány és mekkora képet kell szerepeltetnünk, nagyobb szabadságot ad a tervezésben, az elemeket a konkrét igényekhez tudjuk igazítani, ellentétben a bérelhető weboldalak sablonjával, ahol éppen univerzálisan megfelelő, általánosan illeszkedő szekciókat kellett terveznünk.
A GUTIFÓLIA Kft. oldalán például így a bemutatkozás szekcióban dekoratív, az oldal síkjából némileg kiemelt képeket tudtunk használni, bemutatkozás aloldalán pedig egy idővonalat is elhelyeztünk, hogy bemutassuk ügyfelünk szakmai fejlődését. Az A.-W. Profi Kft. oldalán pedig valós időt mutató analóg órát helyeztünk el. Ez is magától értetődően egyedi tervezést és fejlesztést igényelt. Az ilyen apró, de feltűnő testreszabások olyasmik, amire a NETRO bérelhető weboldalai, de semmilyen más sablonnal készült honlap sem lesz képes.
Ezentúl ha az oldalunktól bonyolultabb funkciókat várunk el, azokat szintén könnyebben fogjuk igényeinkek megfelelően alakítani egyedi fejlesztések esetén. Ilyen például meznagykereskedes.hu oldalunk, amely, bár nem egy valódi webshop, rendelkezik mind egy általános mind egy termékenkénti ajánlatkérő felülettel.
Egy másik ügyfelünk, a VETRO-GLAS Kft. oldalán az „Új inspirációk” gombra kattintva új szlogen és háttérkép kombinációk jelennek meg a lap teteji „hero”-ban található diavetítésben. Ez, amelett hogy egyedibbé teszi az arculatot, tovább tartja az oldalon a látogatót és a kattintásokon keresztül interakciót generál, ami segít oldalunk helyzetén a böngészők kereséseiben. (Ráadásul a „hajtás feletti tartalomnak” az interneten is máig kiemelten fontos szerepe van.)
Hogy egy kevésbé nyilvánvaló, de éppoly hasznos példát hozzunk fel, nézzünk a dugulaselharitas-csatornavizsgalat.hu vagy a badogozas.hzbadog.hu weboldalakra. Mindkét oldalra látogatva települések listáját fogjuk látni, ahol ügyfeleink gyakran dolgoznak, és ezek mind át fognak vinni minket egy-egy landing oldalra, amely kimondottan azt a települést célozza. Ezeken az oldalakon a szövegben több helyen dinamikusan (változók segítségével) szerepeltetjük az aktuális település nevét. Bár ez látogatóként nem tesz sokat hozzá élményünkhöz, ha valaki kimondottan a településsel együtt keres rá egy szolgáltatásra (pl.: „bádogozás Zirc”), ez a szövegezés nagyban hozzá fog járulni, hogy weblapunk az első oldalon legyen a keresési találatok közt. Egy bérelhető weboldalon erre például egyáltalán nincs lehetőség, de nem is minden esetben szükséges – nyilván nincs értelme, ha üzletünk csak egy városban működik. Bár ilyen extra segítség nélkül sem lehetetlen jó helyre kerülni a keresési találatok között, azonban kimondottan hasznos lehet, főleg, ha szolgáltatásunkat különösképp telített piacon kell hirdetnünk.
NETRO bérelhető és egyedi weboldalaink alapvetően más igényeket hivatottak ellátni, a maguk műfajában mind versenyképesek, és teljesítik a tőlük elvárt feladatot. A döntést saját igényeink alapján kell meghoznunk, úgyhogy gondoljuk át, mire is van szükségünk valójában. A bérelhető weboldalak egy gyorsan elkészíthető, minimális energiabefektetést igénylő, mégis stabil és prezentálható felületet biztosítanak, kimondottan kedvező áron. A rendszer tökéletesen megfelel rövid tartalmú, bemutatkozó weboldalak kialakításához, amelyek egy limitált, de tiszta képet nyújtanak ügyfeleink felé. Ezzel szemben az egyedi fejlesztéseink jelentősen több erőfeszítést igényelnek, mindenképpen költségesebbek a bérelhető oldalaknál, azonban az eredmény is sokkal inkább idomulni fog ízlésünkhöz és kéréseinkhez, jóval kevesebb megkötéssel a tartalom, kinézet és funkcionalitás terén.
Kattints a kék gombra és foglalj időpontot egy személyes konzultációra…
Online marketing tippek, trükkök és integrációk...
Tervezd te is tudatosan a digitális jelenléted!
Összes cikkÁllunk rendelkezésedre, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot