10 bombabiztos tipp a weboldaladhoz, hogy vállalkozásod online bizalmi indexe és hitelessége kellően magas legyen

10 bombabiztos tipp a weboldaladhoz, hogy vállalkozásod online bizalmi indexe és hitelessége kellően magas legyen

A weboldalad nemcsak az online jelenléted meghatározó központja, hanem a potenciális ügyfeleid bizalmának megszerzése közben is kulcsszerepet játszik. Ahhoz, hogy a látogatók megbízzanak benned, és bátran válasszanak téged, olyan hitelességi elemeket kell beépíteni az oldaladra, amelyek alátámasztják a szakértelmedet és a megbízhatóságodat.

Ebben a blogposztban (a teljesség igénye nélkül) bemutatunk 10 db tutti tippet, amelyek garantáltan segítenek abban, hogy céged hitelessége növekedjen a digitális térben, és bizalmat építs az érdeklődőkben. Ha ezeket a tanácsokat figyelembe veszed a honlapod elkészítésekor, akkor a weboldalad nemcsak informatív, hanem a vállalkozásodról alkotott online kép is megbízható és egyben hiteles lesz.

1. tipp: legyenek valódi megoldásaid a vevőid létező problémáira

Egy jól felépített weboldal egyértelműen kommunikálja, hogy a rajta bemutatott vállalkozás milyen problémákat old meg. Határozd meg azokat a kihívásokat, amelyekkel az ügyfeleid szembesülhetnek, és ismertesd, hogy hogyan tudod ezeket megoldani. Az ügyfelek jobban megbíznak abban a cégben, amely világosan, részletesen és a vevő szemszögéből is érthetően határozza meg azt, hogy pontosan mire kínál megoldást.

2. tipp: határozd meg céged erősségeit és fő misszióját

Determináld és kommunikáld egyértelműen a vállalkozásod legfőbb értékeit és meghatározó küldetését. Kiemelheted azokat a pontokat, amelyek megkülönböztetnek a versenytársaktól – legyen szó szakértelemről, ügyfélorientált hozzáállásról, gyorsaságról vagy innovatív megoldásokról. Az egyedi előnyeid hangsúlyozása egyértelműen pozicionál a piacon, és azt sugallja, hogy a vállalkozásod képes megfelelni akár speciális igényeknek is.

3. tipp: validáld a szakértelmed a megfelelő „jogosítványokkal”

A tanúsítványok és az oklevelek publikálása azt jelzi, hogy üzleti társulatod elkötelezett a minőség és a szaktudás mellett. Az általad megszerzett képesítések, szakmai elismerések és certifikációk biztosítják a jelentkezőket arról, hogy tényleg szakértő kezekben vannak. Az ezekhez tartozó vizuális jelvények, szimbólumok, logók megjelenítése tovább növeli a vállalkozásod hitelességét, különösen akkor, ha ezek közismert és megbízható szervezetektől származnak.

4. tipp: igazold a tapasztalatodat sikeresen abszolvált projektekkel

A múltbéli munkáidról szóló beszámolók, referenciaképek, és esettanulmányok megosztása olyan hitelességi elemek, amelyek azt mutatják, hogy az adott témában már bizonyítottál a piacon. Esettanulmányokat készíthetsz szöveges vagy akár videós formátumban, kiemelve az ügyfél igényeit, az általad kínált megoldásokat és a végső eredményeket. Az autentikus referenciaanyagok jól példázzák a szolgáltatásaid értékét, és új látogatókat ösztönözhetnek arra, hogy téged válasszanak. Egy részletes esettanulmány, amely bemutatja, hogy egy ügyfél hogyan oldotta meg a problémáját a segítségeddel az adott szituációban, az – amennyiben megfelelő célközönséghez kerül – hatékonyabb, mint bármely más reklám.

5. tipp: publikáld a díjszabásod nagyságrendjét, készíts csomagajánlatokat

A nyilvános árak és a világosan kommunikált ajánlatok biztosítják a transzparenciát, ami alapvetően növeli a bizalmat. A jövőbeli kliensjelöltek elvárják, hogy pontosan tudják, mit fognak kapni a pénzükért, és még jobb, ha megkapják a választás lehetőségét is. (Az egyedi árajánlat-tétel is működőképes bizonyos szolgáltató vállalkozások esetében, de ilyen szituációkban is feltétlenül ügyeljünk rá, hogy az érdeklődő saját maga választhasson több lehetőség közül.) A csomagajánlatok továbbá lehetőséget biztosítanak az ügyfelek számára, hogy a saját igényeiknek megfelelő szolgáltatásokat válasszanak.

6. tipp: tüntesd fel részletesen a kapcsolatfelvételi lehetőségeket

Minél többféle kapcsolatfelvételi lehetőséget kínálsz, annál inkább erősödhet a bizalom a látogatókban. Kínálj telefonszámot, e-mail címet, online chatet és lehetőség szerint személyes kapcsolatfelvételi lehetőséget is, akár állandó nyitva tartással és ügyfélszolgálattal.

Továbbá azon túl, hogy érdemes (Magyarországon ma már ráadásul törvényi kötelezettség is) a cég címét, az adószámát és egyéb hivatalos adatait, pl.: székhely címét stb. is közzétenni, hogy az emberek biztosak lehessenek abban, hogy egy valódi, jogszerű vállalkozásról van szó.

7. tipp: engedd közelebb az érdeklődőt egy bemutatkozó imázsfilmmel

A céges image film egy rendkívül erős eszköz a vállalkozás hiteles bemutatására. Egy jól elkészített céges image film lehetővé teszi, hogy az ügyfelek betekintést nyerjenek a vállalkozásod mindennapjaiba, megismerjék az alkalmazottaidat és lássák a munkafolyamatokat. A személyes kapcsolatot ábrázoló videók segítenek abban, hogy a potenciális ügyfelek valóban elismerjék a küldetésedet, és egy személyesebb kapcsolatot alakítsanak ki veled. A videók élményszerűen mutatják be, hogyan dolgozol, milyen értékeket képviselsz, és mit nyújtasz az ügyfelek számára.

8. tipp: folyamatosan kérj visszajelzéseket a korábbi ügyfeleidtől

Az ügyfélvélemények és az értékelések olyan releváns visszajelzések, amelyek egy külső fél nézőpontját tükrözik, és hitelesítenek téged a potenciális ügyféljelöltek szemében. Fontos, hogy a visszajelzéseket rendszeresen frissítsd, és lehetőség szerint azokat is elhelyezd, amelyek árnyaltabb véleményt tükröznek, így átlátható képet adva a szolgáltatásaidról. Az ügyfelek szívesebben választják azt a vállalkozást, amelyik nyitott a kritikákra és érdemi módon reagál rájuk.

A vásárlói vélemények és értékelések kulcsfontosságú szereplői egy vállalkozás online hitelességének. Az emberek hajlamosabbak bízni olyan cégekben, amelyeknek már van visszajelzésük a termékeikről vagy szolgáltatásaikról. A pozitív vélemények és a valódi tapasztalatok segítenek az ügyfelek bizalmának elnyerésében, míg a negatív visszajelzések kezelésével azt mutathatjuk, hogy cégünk őszinte és elkötelezett a minőség mellett. A feedbackek ezen túlmenően segítik a cég helyes önvizsgálatát is, rávilágítanak azokra a területekre, melyeken érdemes tovább fejlesztenünk.

9. tipp: rögzítsd a garanciális feltételeket, foglalkozz az utógondozással

A garanciális kérdések, a termékek és szolgáltatások utólagos támogatása és az ügyfélszolgálat átláthatósága kulcsszerepet játszanak a vállalkozás hitelességének építésében. Ha a potenciális ügyfelek biztosak lehetnek abban, hogy bármilyen problémával kapcsolatban gyorsan és korrekt módon fogsz reagálni az átadást követően is, akkor valószínüleg könnyebben vásárolnak tőled azokhoz képest, akik ezt nem taglalják a weboldalukon. Amennyiben van utógondozási, karbantartási vagy támogatási szolgáltatás díj, azt érdemes szintúgy számszerűen feltüntetni. A garanciális feltételek előzetes ismertetése, a vásárlás utáni ügyfélszolgálat és a folyamatos támogatás mind hozzájárulnak a hosszú távú win-win üzleti kapcsolatok kialakításához.

10. tipp: számolj be céged meghatározó mérföldköveiről

Az eredményeid és az éves beszámolók megosztása egy-egy további hitelességi faktor. Ezek az információk bizonyítják, hogy nem csupán fennállsz a piacon, hanem hosszú távú sikereket is elértél. Az éves jelentések átláthatóvá teszik a működésedet, és lehetőséget adnak arra, hogy bemutasd a fejlődési irányodat, eredményeidet és azokat az elért célokat, amelyeket az ügyfeleid számára fontosnak tartasz.

A vállalkozás pénzügyi eredményei, a mérhető objektív teljesítmények és az éves beszámolók átláthatóságot biztosítanak. Egyértelműen bizonyítják, hogy a céged stabil és sikeres. Az ilyen adatok még tovább növelhetik a potenciális ügyfelek bizalmát.

A fent bemutatott hitelességi elemek alapvetően növelik a weboldalad és a vállalkozásod online bizalmi indexét. Ha az ügyfeleid számára világossá teszed, hogy mit képviselsz és milyen értékekkel dolgozol, akkor könnyebben építhetsz ki tartós kapcsolatot velük. Az átláthatóság, a minőségre való törekvés és az ügyfélorientált kommunikáció mind hozzájárulnak ahhoz, hogy vállalkozásod hosszú távon sikeres legyen az online világban.

Ez azonban csak egy apró ízelítő abból, amit mi a 20 éves tapasztalatunkból dióhéjban kiemeltünk számodra a weboldalunkon…

Ha pedig ennél is konkrétabb segítségre van szükséged, akkor kattints a kék gombra és kezdhetjük!

Találkozzunk személyesen vagy online! ABMG
Oldalsáv

Hasonló bejegyzések

Online marketing tippek, trükkök és integrációk...

Tervezd te is tudatosan a digitális jelenléted!

Összes cikk

Segíthetünk?

Állunk rendelkezésedre, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot

Pin It on Pinterest

Share This